1. Spune-ne cateva lucruri despre tine!

A. Bitanu: Practic acest sport de 21 de ani si am concurat in powerlifting si bodybuilding. Sunt:

  • Advanced Body Building and Fitness Trainer IFBB
  • Advanced Nutrition IFBB
  • IFBB Advanced Trainer CARD
  • INSTRUCTOR DE FITNESS (Ministerul Educatiei Nationale si Ministerul Muncii)
  • FITNESS INSTRUCTOR AND PERSONAL TRAINING – Specialized in Cardio Fitness, Body Building and Functional Training MOVE ON and EFA (European Fitness Association)
  • Pregatire Completă în Cardio-Fitness, Culturism şi Antrenament Funcţional, asigurată de JULIO PAPI, Consultant Didactic European Fitness Association (EFA) / Comitetul Ştiinţific FIF, & DAVID STUFFER, National Fitness Group Coordinator la T. N. B /  Program Creator and Educator la FIF & ECHIPA Move On.

Momentan dau testari pentru cadet in arbitraj si in curand voi deveni Arbitru FRCF!

Inaltime 1.80 m, greutate off-season 95 kg, on-season 85 kg, sunt nascut in Brasov, am locuit in Navodari, dar monentan locuiesc in Bucuresti.

2. Cum a inceput toata pasiunea ta pentru culturism?

A. Bitanu: In anul 1997, cand eram la liceu, l-am intalnit pe viitorul antrenor, numele lui fiind Costica Caileanu, si de acolo a inceput totul, o pasiune nebuna pentru acest sport.

3. De unde a venit decizia de a incepe sa concurezi?

A. Bitanu: Avand asa un antrenor normal ca iti doresti sa incerci, primii ani am concurat la bench press, iar dupa am anuntat ca voi concura in bodybuilding! Nu conteaza ce gena ai, trebuie sa lupti, pentru ca a urca pe scara succesului nu o poti face cu mainile in buzunar si cand controlezi gandirea de fapt conturezi imaginea tabloului vietii tale!

4. Spune-ne mai multe despre ultimele concursuri la care ai participat!

A. Bitanu: In anul 2016 am concurat ultima oara la Grand Prix ProNutrition, la categoria bodybuilding, cat si la bodybuilding classic.

5. Ce planuri ai pentru viitor, cand te vom vedea data viitoare pe scena?

A. Bitanu: Anul acesta voi concura, adica luna aceasta la Grand Prix ProNutrition 2018, la bodybuilding classic.

6. Ce parere ai despre Classic Physique? Care sunt preferatii tai din aceasta divizie si de ce?

A. Bitanu: Classic Physique se aseamana cu bodybuilding classic, dar diferenta este de greutate, adica la peste 1.80 m la Classic Physique ai 13 kg peste inaltime, iar la bodybuilding classic ai 8 kg peste inaltime. Mai sunt diferenta la unele pozitii obligatori, plus o pozitie la alegere. Nu am preferati pentru ca de obicei urmaresc ca majoritatea divizia de bodybuilding .

7. Cum arata programul tau de antrenament in acest moment? Ce tehnici folosesti, pe ce principii te bazezi?

A. Bitanu: Avand in vedere ca ma aflu intr-o perioada de definire, indiferent daca concurez sau nu, asta inseamna ca in fiecare an din primavara pana in toamna facem o slabire, acestu lucru este obligatoriu pentru a avansa sau evolua. In aceasta perioada ma antrenez normal, adica 12 repetari cu epuizare stintifica, asta inseamna 12 repetari cu epuizare in 60 sec. Cateodata mai alternez cu partea negativa a miscarii executata foarte corect, acest lucru este foarte important pentru ca in fiecare tendon exista un cip numit GOGI, care transmite creierului informatii despre forta si cuplu, foarte important, creierul va comanda mai multe unitati motorii pentru a intra in functiune si la randul lor pentru a crea mai multa forta. Miscarea negativa reprezinta corectitudinea miscarii, forta scade si creste cuplu, de aceea apare febra musculara. Pe partea negativa muschiul coboara aceasi greutate care este ridicata pe partea pozitiva, dar cu mai putine fibre, acestea la randul lor se inflameaza si creaza a doua zi febra musculara (aceasta durere cu efect intarziat). Iarna datorita sensibilitatii la insulina castigate putem incepa sa construim muschi si atunci efectuam tehnici sau principii avansate de antrenament cu o nutritie adecvata.

8. Consideri ca este importanta folosirea unor greutati mari pentru a creste in masa musculara?

A. Bitanu: In primul rand trebuie sa ne decidem ce suntem : powerlifteri, halterofili, weightlifteri sau culturisti. Daca culturisti, atunci tensiunea este mereu valabila, iar greutatile mari au locul lor doar intru-un micro-ciclu de antrenament, cu un anumit scop. Tensiunea este cea mai importanta de aici vine expresia No Pain, No Gain. Cea mai simpla metoda de a creste sunt greutatile, acest lucru il fac in general incepatorii sau alti sportivi cu mai multi ani de antrenament, dar fara nicio treaba, greutatile mari aduc cele mai multe efecte negative ca uzura. Tensiunea este cea mai buna si rapida metoda de a creste in masa musculara, dar greu de executat cu putine uzura. Greu de executat pentru ca iti vine rau, faci pielea de gaina 🙂 … sau iti este frica, deci nu este pentru oricine. FRICA face diferenta dintre un campion si o persoana care face sala normal. Aceste principii sunt pentru cei avansati, care au o alta nutritie, refacere si rezistenta la antrenament.

9. Ce ne poti spune despre cardio? Cat, cum, de cate ori si de ce? Ce parere ai despre cardio pe stomacul gol?

A. Bitanu: Cardio se poate face de 2-3 ori pe saptamana, timp de 25 min, avem nevoie de el pentru refacere, scaderea retentiei de apa sau scaderea colesterolului si a trigliceridelor, nu mai zic pentru scaderea inflamatiei. In perioada de definire trebuie facut in functie de genetic, scop si dieta.
Cardio pe stomacul gol se poate face, pentru ca pe timpul noptii suntem la dieta indiferent ce mancam ziua, dar acest cardio se face la intensitate joasa, mers incet sau putin mai rapid, si trebuie facut in functie de genetic, scop si dieta.

10. Cum arata dieta ta in off-season? Cum se schimba aceasta in timpul pregatirii competitionale?

A. Bitanu: Intotdeauna in off-season mananc curat, de obicei oua, carne curcan, legume, orez brun si fructe. Trebuie sa am grija de rezistenta anabolica, sa nu pierd sensibilitatea la insulina, acestea fiind cauzate de ingrasare, deoarece activitatea aromatazei în celulele de grăsime scade nivelele de testosteron prin catalizarea conversiei testosteronului în estradiolul de tip estrogen, mai ales ca ingrasarea inhiba leptina si scade sensibilitatea la insulina, ADICA ADIO CRESTERE MUSCULARA!

In on season dieta se schimba de mai multe ori, pana cand atingem scopul dorit, dar acest lucru trebuie facut in functie de genetic, scop si dieta adica PERSONALIZAT!

11. Care sunt alimentele preferate in perioada competitionala?

A. Bitanu: In on-season merg des pe curcan si legume, alternand mai multe diete: posibil keto, dupa low carb si intermittent fasting, dar nu este obligatoriu, daca merge cu o dieta, o duci pana la capat, importanta este ciclizarea.

12. Care sunt cele mai importante suplimente in opinia ta si de ce?

A. Bitanu: Cele mai importante suplimente trebuie folosite dupa antrenament. Adica un mixt de proteine de zer, caseina si albus de ou cu glutamina, creatina si dextroza, la care putem adauga vitamina C, D ,E si complexul B-uri. Adaugam omega 3-6-9, calciu, magneziu si zinc, mai putem adauga glucozamina si colagen! In principal facem asta pentru a promova sinteza proteica musculara, sustinuta de leucina din zer, si de enzima M-tor din celula musculara, cat si pentru a inhiba ezima AMPK, pe scurt cresterea anabolismului muscular si blocarea catabolismului muscular.

Aminoacizii trebuie consumati intre mese, corpul nostru are nevoie de aminoacizi, nu de proteine,  pentru a-si repara propiile proteine. Corpul uman este format din 10.000 de proteine diferite, fiecare au blocuri de 100, pana la 192 de aminoacizi, nu mai vorbesc de fantana de aminoacizi din care corpul creaza aproape 47 de hormoni, restul sunt din grasimi si refacere, crestere!

13. Cu totii avem idoli si modele. Care sunt culturistii tai preferati din Romania, dar si din afara tarii?

A. Bitanu: Din romania Stefan-Florin Cosovanu, logic fostul antrenor Costica Caileanu, care cred ca in 2009 a castigat toate concursurile din tara + mai multi. Din afara tarii Shawn Rhoden si Dexter Jackson.

14. O predictie pentru Mr. Olympia 2018? 

A. Bitanu: 1 Shawn Rhoden, 2 Phil Heat, 3 Dexter Jackson

15. Pe ce retele de socializare te pot urmari cititorii nostri pentru a  afla mai multe despre tine? 

A. Bitanu: Facebook Bitanu-Alexandru Ifbb si Instragram @bitanu_ifbb! In final, cunostintele sunt puterea mea, iar puterea mea sunt cunostintele! Eu nu am o parere, eu spun doar ce spune stiinta!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here