Câte mese ar trebui sa mănânci pe zi ?

Aceasta e întrebarea pe care si-o pun mulți oameni care încep o dieta.

Ți s-a spus probabil și ție ca e nevoie sa mănânci de 6-7-8 ori pe zi, mese mici, pentru a Îți menține metabolismul ridicat și a arde mai multe calorii. Azi voi demonta acest mit, deci hai sa incepem:

Mâncarea, adică tot ce mănânci tu, are un efect termic, care in general e de 10%. Deci dacă mănânci o masa insumand 500 de kcal, efectul termic al acestei mese va fii de 50 de kcal.

Ok, e clar pana aici ? Destul de simplu, nu ?

Vom lua ca exemplu un om care are nevoie de 3000 de calorii pentru a fii in deficit si a slabi. Un număr rezonabil pentru mulți dintre noi, oricum, este doar un exemplu. El poate fie sa mănânce 6 mese pe zi, fiecare insumand 500 de kcal(3000/6=500), fie 3 mese, fiecare insumand 1000 de kcal(3000/3=1000).

Acum, care va fii diferența? Niciuna!

În primul caz, la fiecare masa va avea un efect termic de 50 de kcal(10% din 500), și va manca de 6 ori pe zi, deci în total, efectul termogenic va fii de 300 de kcal. În al doilea caz, la fiecare masa va avea 1000 de calorii, deci efectul termic al mâncării va fii de 100 kcal, iar din moment ce va manca doar de 3 ori pe zi, în total, efectul termic va fii de 300 de kcal.

Dacă stai sa te uiți la calcule, la sfârșitul zilei, efectul termic va fii tot de 300 de kcal, deci nu contează de cate oru mănânci, nu atât de mult pe cât crede lumea, ce contează e ca la sfârșitul zilei sa se potrivească totul nevoilor tale.

Nu putem vorbi de cea mai buna soluție, pentru ca unii ne saturam mai greu, deci mesele mici nu ne vor ajuta, alții nu putem manca atat de mult la o singura masa, deci mesele mare ne vor fii imposibile. 

Trebuie doar sa înțelegi ca cel mai important lucru pentru a slabi e sa ai un deficit caloric, ăsta contează cel mai mult, nici de cum din câte mese îl alcătuiești.

 

Ne poti sustine achizitionand un produs de pe site-ul nostru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here