Multi folositi carnitina ca si fat burner, dar oare chiar asta e scopul ei ? Hai sa va spun tot ce stiu despre carnitina, in randurile de mai jos :

 

Carnitina este un metabolit natural, ce se gaseste in toate celulele vii. Din cauza faptului ca este produs deja in mod natural in creier, rinichi si ficat in urma unor procese chimice, este considerat un metabolit neesential. Multa lume face referire la carnitina ca fiind un amino-acid, ceea ce este complet fals si ar trebui sa te faca sa iti pui un semn de intrebare despre autenticitatea celor spuse de aceste persoane. Carnitina are intr-adevar o forma asemanatoare aminoacizilor, dar la fel de bine, forma ei este asemanatoare si cu a vitaminelor. In trecut( inceputul anilor ’50), oamenii faceau referire la acest metabolit numindu-l vitamina BT. In realitate, carnitina este o amina cuaternala, ce este sintetizata in corp cu ajutorul aminoacizilor lysine si methionine. Numele ei vine din grecescul „carnus”, deci iti poti da seama ca se gaseste in dozaje satisfacatoare in carne, alaturi de produse pe baza de lapte, ori oua. Exista doua principale forme si anume L-Carnitina si D-Carnitina. L-carnitina este gasita in natura si este activa din punct de vedere biologic, in timp ce D-carnitina nu este, cea din urma nefiind vanduta ca supliment alimentar.

Cateva dintre beneficiile carnitinei :

    In procesul de ars grasimi, l-carnitina actioneaza ca un transportator, ce transfera lanturile de acizi grasi catre mitocondrii, unde urmeaza sa fie oxidati pentru a genera adenozin trifosfat, adica ATP.. ori pentru necunoscatori, ENERGIE. Oricum, majoritatea studiilor au aratat ca ea isi face efectul mai bine atunci cand va antrenati la o intensitate ridicata, beneficiile fiind foarte putin vizibile, spre deloc, in cazul in care o luati stand in fata televizorului.

Cum am zis mai sus, majoritatea cunoasteti aceasta amina pentru rolul ei in arsul grasimilor, dar acesta nu este singurul ei rol.

     Carnitina poate influenta, la un nivel destul de redus totusi, si modul in care iti creste forta pe parcursul suplimentatiei. Putem vorbi de o mica crestere a fortei, dar mai important ar fii ca te ajuta sa incetinesti procesul de deteriorare a densitatii osoase, ceea ce pentru multi este un mare plus. In general, majoritatea studiilor au aratat ca o suplimentare cu carnitina iti poate imbunatati cam toate calitatile atletice, de la viteza, pana la energie si rezistenta. Nu putem spune cu cat, caci depinde foarte mult de fiecare, dar cert este ca o face. Ca sa fiu total sincer cu voi, la mine se simte o rezistenta sporita dupa o suplimentare pe un termen relativ micut (dupa 7-10 zile), dar celelalte beneficii de care am amintit pana acum se manifesta la un nivel foarte restrans. Trebuie sa amintim si de faptul ca aceasta amina te poate ajuta si post workout, reducand capacitatea sistemului lactic de a depozita acid lactic in muschi, ceea ce se traduce printr-o febra mai blanda a doua zi, ceea ce pentru multi poate fii un plus, in timp ce pentru iubitorii febrei de a doua zi acesta va fii clar un minus. Tot legat de refacere, un studiu a aratat ca ar putea ajuta corpul sa regenereze mult mai rapid tesutul muscular in urma unui antrenament intens si sa reduca catabolismul indus in urma acestuia.

De altfel, carnitina s-a aratat, printr-un studiu relativ nou, ca poate sa mareasca actiunea insulinei asupra celulelor musculare, tinand nivelul de zahar din sange mic si aparand rezervele de glicogen ale corpului. De ce face asta ? Corpul prefera sa consume mai multi acizii grasi pentru activitatille aerobe(oxidative), dar in schimb consuma mai mult glicogen in timpul antrenamentelor cu greutati(anaerobe). Intrucat rezervele de glicogen sunt mult mai mici decat cele de grasime, este foarte benefic pentru corpul nostru ca aceasta amina ni le apara. 

In continuare, suplimentarea adecvata cu carnitina este foarte importanta pentru sanatatea inimii, crescand colesterolul pozitiv HDL si scazandu-l pe cel negativ, LDL. Aceasta amina poate face sangele sa circule mai rapid prin corp, sustinand vasodilatatia, ceea ce cred ca puteti intelege singuri ce inseamna.

Nu in ultimul rand, un studiu al University of Connecticut’s a aratat cum CARNITINA poate mari nivelul de testosteron liber din muschi. Ca sa intelegeti ce inseamna asta, o sa fac foarte putin pe profesorul de biologie cu voi. Din tot testosteronul din corpul uman, la majoritatea barbatilor, doar 2% este testosteron liber, acesta fiind si singura forma ce ajuta la dezvoltarea musculaturii. Acest studiu sugereaza ca o suplimentatie cu carnitina ar mari numarul de receptori androgeni din muschi, ceea ce ar duce pe termen lung la o crestere a testosteronului liber din muschi. Deja probabil ca nu ma credeti, dar rezultatele studiului par veritabile, avand in vedere ca a existat si un grup placebo, ce nu a avut aceleasi rezultate la nivelul cresterii testosteronului liber.

Oricum ar fii, acest supliment a fost studiat inca de la inceputul anilor ’40, dar inca ii mai gasim intrebuintari noi. V-am enumerat mai sus o multitudine de aspecte benefice, dar nici macar nu le-am insirat pe toate. Ca sa va faceti o idee, carnitina a fost dovedit ca poate de asemenea sa mareasca fertilitatea si calitatea spermei la barbati, ori in multe studii, a fost folosit ca tratament pentru CFS (Chronic fatigue syndrome).

Noi recomandam carnitina GPLC de aici: https://gymaholic.ro/shop/aminoacizi/gplc-glycocarn/

Ne poti sustine achizitionand un produs de pe site-ul nostru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here