HMB, CE ESTE SI CU CE TE POATE AJUTA?!

Astazi vorbim despre HMB, ce este si cum va poate ajuta sa slabiti, sa puneti masa musculara fara grasime, sa castigati forta, ori mai bine spus, sa va imbunatatiti calitatile atletice in general.

Ce este HMB?

HMB, ori Beta-hydroxy- beta-methylbuteric acid, este un metabolit activ al LEUCINEI, cel mai important aminoacid esential, dupa cum v-am povestit intr-un articol precedent.

HMB a devenit un popular prin anii ”90, insa in ultimii ani, cercetatorii au inceput sa ii acorde din ce in ce mai multa atentie. Asa se explica si numeroasele studii aparute, ce il clasifica ca un supliment extrem de folositor. Totusi, trebuie spus inca de la inceput ca cercetatorii inca nu sunt perfect siguri de modul in care HMB afecteaza functionarea muschilor, dupa cum spune comunicatul Vanderbilt University. De un lucru sunt siguri cercetatorii totusi: ca o face, functioneaza, si inca foarte bine.

In primul rand, un studiu semnat de S. Nissen, cel ce detine brevetul pentru HMB, publicat in Journal of Applied Physiology, arata ca suplimentarea cu 1.5 -3 grame de HMB pe zi poate sa previna partial proteoliza si leziunile aparute in muschi, ceea ce se traduce printr-un castig pe partea de rezistenta, fiind un supliment extrem de util pentru cei ce se antreneaza pentru un maraton, ori vor pur si simplu sa isi imbunatateasca conditia. Intr-un alt studiu, de data asta semnat de A. E. Knitter, subiectii au fost fost pusi sa alerge pe o distanta destul de lunga, de 2 mile. S-a observat ca dupa fiecare maraton, grupul care s-a suplimentat cu HMB a avut o scadere in enzima numita creatine kinsase(prescurtat CK, numita si creatine phosphokinase), ce este in testele de sange un indicator al leziunilor si al deteriorarilor, cum ar fi infarctul miocardic, dar ce ne intereseaza pe noi : distrofia musculara. Nu ne oprim aici, acelasi studiu sugereaza o scadere a raspunsului LDH dupa o cursa pe o distanta prelunita.

Asociata cu creatina, HMB creste masa musculara lina, cat si forta. Pare prea frumos ca sa fie adevarat, nu-i asa? Un studiu foarte renumit, apartinand Institutului de Sport si Educatie Fizica, cat si Academiei de Educatie Fizica, a grupat subiectii, recrutati favorabil, in 4 grupuri, un grup placebo, un grup caruia i-a fost administrata creatina(pe care il notam C), unul caruia i-a fost administrat HMB(pe care il notam H) si unul care a primit atat HMB, cat si creatina(grup notat CH). La sfarsitul perioadei studiului s-a masurat cata masa musculara lina a castigat fiecare grup . Astfel, grupurile C, H, respectiv CH, au castigat in plus fata de grupul placebo, 0.92, 0.39, si respectiv 1.54 kg de masa lina. Pe partea de forta, grupurile C, H, respectv CH, au castigat 37.5, 39.1 si respectiv 51.9 kg in plus, cumulativ, adica calculand forta castigata la toate exercitiile.

Probabil va intrebati carei categorii de varsta ii este recomandata suplimentarea cu HMB. Ei bine, la fel ca si creatina, acest supliment functioneaza aproximativ la fel, atat pentru persoane de peste 70 de ani, cat si pentru cele tinere, dupa cum arata un studiu din 2001 al South Dakota State University.

Totusi, din moment ce acest supliment functioneaza atat de bine, de ce nu ati auzit de el pana acum, de ce nu il consuma mai multi oameni? Ei bine, fata de creatina, care este foarte ieftina, HMB a avut pentru mult timp un pret ridicat. Nu e cazul sa ne intristam, intrucat acest lucru nu mai este valabil in prezent, pretul fiind unul chiar acceptabil in zilele noastre

Ne poti sustine achizitionand un produs de pe site-ul nostru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here