Astazi discutam despre suplimentele pre-workout, dar mai ales, despre ingredientele din ele. De ce? Pentru ca daca doua produse, de la 2 firme diferite, au aceleasi ingrediente, ele functioneaza la fel! Firma nu face nicio diferenta, pentru ca firmele cumpara ingredientele de pe piata materiei prime, de la companiile farmaceutice, dupa care le combina intr-o cutie frumoasa si le vand. Deci oricum ar fi, ingredientele conteaza, nu ambalajul, nu firma.

In acest articol mi-am propus sa discut despre necesitatea acestor ingrediente, sa va spun ce face fiecare ingredient, daca sunt ori nu sigure, sa compar mai multe produse foarte cunoscute si nu in ultimul rand, sa va fac cateva recomandari!

OK, so, de ce ai nevoie de un pre-workout ? Pai raspunsul e foarte simplu. Un astfel de supliment te va ajuta in zilele in care nu te simti bine, in care simti ca nu poti da 100%. Gandeste-te la el ca la o cafea cu “vitamine”, pentru ca pana la urma, contine cafeina, care e in general cel mai puternic stimulant folosit, alaturi de alte cateva ingrediente/extracte care ar trebui sa iti imbunatateasca abilitatile fizice, cat si mentale, adica sa te ajute sa te concentrezi si sa simti mai bine conexiunea muschi-creier. Oricum ar fii, produsele astea nu sunt chestii magice, nu vei adauga inca 10 kg pe bara, nici vorba, dar e posibil sa ai mai multa energie, sa te simti mai pompat, mai viguros si mai puternic, poate sa faci o repetare in plus, ori sa termini setul cu destula energie ramasa.

In continuare, daca alegi sa folosesti un astfel de produs, zic ca se merita sa vorbim despre ingredientele pe care le gasiti in majoritatea dintre preworkout-uri, despre cele ce chiar functioneaza. Va spun de la inceput ca eu nu cred in Arginina, nici eu nici alti numerosi cercetatori ce au efectuat studii si au aratat ca Arginina nu ajuta cu nimic pusa intr-un supliment pre antrenament, nu ajuta la crearea oxidului nitric, deci nu o sa vorbesc deloc despre ea, in schimb o sa va vorbesc in randurile de mai jos despre alt ingredient ce va va aduce un pump frumos, si anume Citrulina. Daca ati observat, fata de anii trecuti cand arginina era dozata cu lingura in pre-uri, din ce in ce mai multe firme incep sa puna cat mai putina, urmand sa se renunte definitiv la ea in viitor.

Eu merg pe urmatoarele ingrediente, care functioneaza 100%: cofeina, creatina, beta-alanina, citrulina, acetyl tyrosina si taurina. Asta e tot. Multi oameni folosesc si EGCG si ginkgo biloba, am vazut ca si Cristian Mogos le include in suplimentul sau pre-workout. Eu unul nu sunt mare fan, cu toate ca extractul din ceaiul verde (EGCG = Epigallocatechin gallate) e foarte bun si sanatos, multe studii au aratat beneficiile sale asupra metabolismului, a sistemului cardiovascular, altele au aratat chiar ca e foarte bun protector impotriva cancerului.

Oricum, hai sa luam fiecare ingredient in parte si sa il dezbatem, sa spunem la ce ajuta fiecare. Va voi lasa la fiecare ingredient in parte un link de unde puteti cumpara. Link-urile vor fi toate de pe site-ul www.Gymaholic.ro, noi recomandam acest site, dar puteti cumpara de oriunde doriti. Pana la urma, materia prima este aceeasi, dupa cum v-am spus!

1) Cofeina ! Probabil unul dintre cele mai consumate ingrediente din pre-workout, pentru ca cei mai multi il luam in fiecare dimineata sub forma unei cafele ori a unui ceai. Cofeina, pe langa ca iti da acea energie si stare vesela de nedescris, te poate ajuta chiar mai mult luata inainte de antrenament ! Cum ? Numeroase studii au aratat cum cofeina iti poate da mai multa forta si rezistenta, dar mai mult decat toate, acest ingredient te poate ajuta sa treci peste bariera durerii si sa mai scoti cateva repetari. Probabil ca stii despre ce vorbesc, momentul ala cand durerea e cumplita, cand simti cum iti ard muschii si simti ca nu mai poti sa induri inca cateva repetari. Ei bine, s-ar putea sa fie ziua ta norocoasa, caci cofeina ar putea sa te ajute sa treci peste acea bariera. Puteti sa beti o cafea inainte de antrenament, dar daca nu sunteti fanii gustului, nu suportati cafeaua calda pe caldura de afara, ori vreti sa fiti precisi cu dozajul, va recomand sa va luati direct cafeina ca si supliment. O gasiti aici la pret bun: CLICK!

2) Beta Alanina! Acest amino-acid formeaza o dipeptida(numita carosine) despre care se speculeaza ca ar ajuta muschiul sa se contracteze cu mai multa forta. Acesta este suplimentul pre-workout te face sa simti ciupituri pe piele in doze mai mari(relativ vorbind, dozele sunt mici, gen 5g ). Oricum ar fi, in primul rand, acest ingredient te va face sa scoti o repetare in plus, poate 2, alte studii sugereaza ca ti-ar putea da si mai multa forta in sala. In caz ca vreti sa va cumparati, va las link-ul aici: CLICK!

3)Creatina! Multi stiti despre ce vorbesc, creatina e cel mai testat supliment ever, s-a aratat ca este 100% sigur si ca functioneaza perfect, poate chiar cel mai bine. Oricum, creatina nu are efect imediat, ea trebuie luata in fiecare zi pe o perioada mai lunga de timp, deci nu e nevoie sa o puneti in shake-ul de dinainte de antrenament. Pentru cei ce nu stiu, creatina deja se gaseste in corpul uman si este folosita pentru producerea energiei(numita Adenozin Trifosfat ). Cand ne antrenam la o intensitate mai ridicata, sistemul lactic incepe sa produca ATP, si deci incepem sa simtim beneficiile creatinei, dandu-ne energie, forta. In urma acestui proces realizat de sistemul lactic, rezulta si acidul lactic in muschi si incepem sa simtim acea arsura. Numeroase studii au aratat ca daca administram creatina, ne putem recupera mai repede dupa efort, deci e folositoare si post workout:). La cei mai multi oameni, administrarea cu o doza mai mare de creatina va face muschii sa absoarba mai multa apa, dar nu este obligatoriu sa ti se intample si tie. Eu recomand creatina monohidrata de la CREAPURE. De ce ? Pentru ca cea CreaPure este cea mai curata si de calitate, plus cea mai testata, iar creatina monohidrata are acelasi efecte ca restul formelor de creatina, doar ca este mult mai ieftina. O gasiti aici: CLICK!

4) Citrulina! Dupa cum explica si bunul meu prieten Cristian Mogos, Citrulina face tot ce se minte despre Arginina. De ce ? Pentru ca atunci cand luam arginina, cea mai multa e pastrata si folosita de celulele din intestin, deci nu mai ajunge nimic care sa iti dea pump-ul ala. In corp, citrulina este convertita in tot in arginina, dar de data asta, va ajunge acolo unde trebuie, nu se va mai bloca in intestin. Asta e motivul pentru care daca iei arginina direct nu te va ajuta, dar daca iei citrulina, rezultatele vor fii senzationale! O puteti cumpara la un pret bun de aici: CLICK!

5) Acetyl tyrosina! Corpul foloseste Acetyl Tyrosina pentru a crea niste hormoni si neurotransmitatori foarte importanti, gen epinephrina (adrenaline) si dopamina. S-a aratat ca acest ingredient ajuta la sustinerea energiei pe o durata mai lunga, imbunatatind si concentrarea. Pastilele de cafeina pe care vi le-am recomandat mai sus vin la pachet cu L-Tirozina, deci impuscati 2 iepuri dintr-o lovitura! 

6) Taurina! E chestia aia pe care o gasiti in mai toate bauturile energizante. Taurina este gasita si in corpul uman si nu este de fapt urina de taur, asa cum multi speculeaza. Te poate ajuta marindu-ti energia, ori facand inima sa trimita mai mult sange in muschi, asa cum a aratat un alt studiu. 

Astea sunt mai toate ingredientele pe care le recomand si care functioneaza perfect. In continuare, vom lua mai multe suplimente pre-workout, de la diferite firme, comparand ingredientele din ele .

Multi ati auzit de Jack3d, ori alte suplimente in genul, cu renume. In caz ca nu sunteti la curent, formula de la Jack3d s-a schimbat, pentru ca in trecut continea droguri. Deci ce este acum pe piata nu mai contine formula originala atat de laudata(aviz celor ce au vazut glumele pe facebook de genul: Daca nu iti amintesti formula originala JACK3D, inseamna ca nu esti de mult timp in sala).

Jack3d Micro contine 4.5 grame dintr-un compus format din L-Citrulline, Arginine Nitrate, Agmatine Sulfate. Nu se mentioneaza cat din fiecare ingredient, insa iti poti imagina ca are prea putina citrulina, intrucat doza pe care o recomand eu inainte de antrenament e de 5 grame (5 grame sa fie doar CITRULINA, in jack3d avem un compus de 4.5 grame, in care este si arginina si agmatina, deci nu avem destula citrulina). Jack3d mai contine un sistem de ingrediente numit Contractile Stimulant System, insumand 364 mg, in care se gaseste cofeina, alaturi de 2 alte ingrediente pe care nu le recomand. Nimic spectaculos pana acum din ce puteti vedea, are putine ingrediente, subdozate, absolut nimic iesit din comun, doar un nume care acum mult timp insemna ceva.

Al doilea produs pe lista noastra de comparatii este C4, de la cellucor. Acesta contine 1.6 grame de beta alanina, 1 gram de creatina nitrat, 1 gram de arginina (despre care am vorbit mai sus cum ramane in intestin si nu te ajuta) si un blend de ingrediente, insumand 375 mg, printre care se numara si cofeina si acetyl tyrosina, din pacate nu se spune cate mg din fiecare ingredient, ci doar suma per total. La fel si aici, nimic spectaculos.

Daca doriti sa cumparati un produs pre antrenament gata preparat, gasiti aici cateva de foarte buna calitate: CLICK!

Ne poti sustine achizitionand un produs de pe site-ul nostru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here