1. Spune-ne mai multe despre tine: de unde ești, câți ani ai, înălțime  și greutate!

Ambră: Bună, numele meu este Ambră, am 23 de ani și sunt din Iași. Am 1.55 cm, 54 de kg în off season și 45 de kg în pregătire de concurs.

2. Cum a început toată pasiunea ta pentru fitness și ce te-a făcut să  îți doreștî să concurezi?

Ambră: Am practicat atletismul, dar am fost nevoită să mă las din cauza unei accidentări. Au apărut și kg în plus, fiind la vârsta adolescenței, când se schimbă foarte multe în corp.
La 16 ani am pășit prima dată într-o sala de fitness. Bineînțeles, ca orice femeie am încercat tot felul de activități de grup, dar fără rezultate. Ulterior am apelat la un antrenor  cu care am colaborat mult timp. La vremea aceea soția lui participa la concursuri și mi-au propus și mie să încerc. Nu am stat pe gânduri și am acceptat, mai ales că acesta se desfășura la Iași.
Faptul că am pășit cu dreptul în sportul de performanță (am obținut medalie de aur  la prima urcare pe scenă) m-a făcut să îmi doresc din ce în ce mai mult să particip , și să obțin forme cât mai bune.

3. Cum arată programul tău de antrenament? Ar trebui să difere antrenamentul unei femei față de al unui bărbat? 

Ambră: Ar trebui să difere, chiar dacă eu mă antrenez cot la cot cu un sportiv excepțional din România. Sunt unele grupe pe care o femeie nu ar trebui să pună accent. Eu de exemplu, faptul că particip la bikini, nu antrenez trapezul, bicepsul foarte puțin, tricepsul la fel … este o disciplină care nu cere așa ceva.
În perioada această mă antrenez de 4 ori pe săptămână:
  • Luni -Spate și biceps
  • Marți- Umeri și triceps
  • Miercuri -pauză
  • Joi -Picioare
  • Vineri -Piept
După fiecare antrenament, lucrez abdomenul, dacă am timp 20 -30 minute de cardio.
Situația se schimbă în momentul în care mă pregătesc de concurs. Am 2 sesiuni de cardio pe zi, din care una este pe stomacul gol. Antrenez câte o singură grupă pe zi și de 2 ori picioarele.

4. Ce ne poți spune despre dietă ta, cum arată aceasta? Îți calculezi macronutrienții? Care sunt aceștia în perioada off-season, dar în on-season? Care sunt principalele alimente din dieta ta, pentru sursele de carbo, proteine și grăsimi?

Ambră: În perioada de off-season nu îmi calculez nimic, îmi las  corpul să își revină la normal, să mă reglez hormonal și mănânc echilibrat.
Aud tot mai des sportivi care stau în semi-regim, iar apoi se plâng că nu mai reacționează corpul.

În perioada de pregătire abordez varianta 3 zile low carb, a 4 a încărcare . Am început să îmi cunosc foarte bine corpul după atâtea pregătiri de concurs și știu exact când, cât , și ce să îi dau.

  • Surse de carbo: ovăz, cartof dulce, mai rar orez.
  • Surse de proteină: piept de pui , curcan , vită , și minunatul pește (prefer şalaul și păstrăvul)
  • Surse de grăsimi:  avocado ulei de cocoș , ulei de avocado.

5. Care sunt cele mai importante suplimente, în opinia ta?

Ambră: Pentru un om normal sunt suficiente: vitamine, minerale, omega, enzime digestive și o proteină low-carb
Pentru sportul de performanță, pe lângă ce am enumerat mai sus adăugăm și aminoacizi, un izolat proteic, spirulina, vit C .

6. Multe femei se tem de antrenamentul cu greutăți, crezând că vor arăta masculine. Te-ai lovit de această problema? Cum ai trecut peste și ce sfat le-ai oferi urmăritoarelor noastre?

Ambră: Zilnic mă confrunt cu această problemă, deoarece eu lucrez că și antrenor. Majoritatea clientelor îmi spun că „eu nu vreau așa mulți mușchi că tine”, dar ele nu știu ce este în spatele acestui corp. Încerc să „educ”  persoanele cu care lucrez și să le expun toate beneficiile antrenamentelor cu greutăți.
Sfatul meu pentru urmăritoarele RA este să lucreze cu greutăți fără teamă, că nu o să arate masculine, ci doar mai tonifiate.

7. Ți s-a reproșat vreodată că arăți mult prea masculin sau că ți-ai  pierdut feminitatea? Cum faci față unor astfel de critici?

Ambră: Da, m-am confruntat de multe ori cu replici de genul „prea mulți mușchi”, „prea mare”, „prea masculină”, „prea, prea”, dar având în vedere că erau din partea unor oameni simpli, care nu știu să facă diferența între sport de performanță și sport de întreținere, am tratat cu indiferență aceste răutăți.
Nu am vrut să trec la o altă disciplină, cum ar fi bodyfitness, deoarece în viață de zi cu zi, eu sunt femeie. Sunt foarte indiferentă la astfel de comentarii, dacă am un scop, fac orice să îl îndeplinesc.

8. Ce sfat le-ai oferi urmăritoarelor noastre, care își doresc să înceapă să meargă la sala și să arate într-o bună zi la fel de bine că tine?

Ambră: Sfatul meu este să își aleagă o persoană bine instruită și cu vaste cunoștințe în domeniu (nu orice PT absolvent al unui curs de 5 săptămâni), să mănânce CALITATIV, să se antreneze inteligent și să nu se oprească, decât când obiectivul este îndeplinit, oricât de greu ar fi.

8. Sportivi pe care îi admiri, atât din România, cât și din afară țării?

Ambră: Din România o admir foarte mult pe Oana Drăgulescu, care în ciuda faptului că este mămică, arată impecabil, și Ramona Arseni, good champ 😉
Din afară țării: Sabina Plevakova, Zuzana Kardosova!

9. Când ne putem aștepta să te vedem din nou pe scenă? Planuri pentru viitor?

Ambră: Având în vedere că mi-am încheiat junioratul anul trecut, mă pregătesc intens pentru ce va urmă, este un pas destul de mare de la juniori la seniori. Țintesc doar spre concursuri internaționale și private. Cu siguranță în toamnă voi urcă din nou pe scenă!

10. Unde te pot urmări cei interesați să afle mai multe lucruri despre ține?

Ambră: Sunt foarte activă pe instagram @ambră.dumitru sau pe facebook-ul personal Ambră Dumitru.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here