1. Spune-ne cateva lucruri despre tine: inaltime, greutate, de unde esti?! 🙂

VILI: Salutare fam, eu sunt Vili, am 25 de ani, 1.77 m si momentan 108kg (offseason time). Sunt din Piatra Neamt , si sunt foarte incantat ca am fost ales pt acest interviu.

2. Cum a inceput toata pasiunea ta pentru culturism?

VILI: Pe scurt asa: toata viata am facut sport, baieti. Prima dragostea a fost fotbalul, dupa am facut putin inot, fotbal de sala, skateboarding si in final bodybuilding. Tatal meu a practicat acest sport inca de cand avea 16 ani si a avut amenajata (ascunsa in bloc evident, pentru ca in acel moment Romania era sub regim comunist) o mica sala, cu aparatura facuta de bunicul meu (care a fost sudor), dupa niste modele pe care i le aratase tatal meu in niste reviste de culturism, aduse cine stie cum din Cehoslovacia (la vremea aceea). Sa nu mai zic despre numarul de reviste post-perioada comunista pe care le-a colectionat, si evident nu am putut sa nu puricesc si eu colectia si sa raman fascinat. Sa spunem ca figura barbatului impunator, masculin si cu o musculatura bine dezvoltata am avut o mereu in fata ochilor.

3. De unde a venit decizia de a incepe sa concurezi?

VILI: Hmm, in principiu voiam sa vad cum arata corpul meu in cea mai buna forma pe care o pot atinge. Insa fiind extrem de autocritic, pana ce am concurat in 2017, am avut 3 pregatiri de concurs la care am renuntat pentru ca nu imi placea felul in care aratam. Consideram ca e nevoie de muult mai multa munca. In final, am apasat tragaciul pana la fund si primul meu concurs a fost PNGP 2017, unde nu m am clasat nici macar in primii 10, si al doilea a fost acest an, anume Semtex Grand Prix, unde am ocupat locul 2 la categoria 85 kg.

4. Cum arata programul tau de antrenament in acest moment? Ce tehnici folosesti, pe ce principii te bazezi?

VILI: Dupa participarea la Semtex anul acesta, am schimbat pe off-season aproape totul, tot ce faceam in ceea ce priveste antrenamentul. In primul rand am adoptat periodizarea, ceea ce imi permite sa am 2 feluri in care ma antrenez, anume sa am saptamani dedicate pur hipertrofiei musculare si saptamani dedicate exclusiv cresterii fortei. Daca stam putin sa ne gandim sunt 2 “directii” diferite si cu un program conventional, sa zicem cu un range de repetari intre 6-12, o sa supunem corpul la adaptare in ambele directii simultan, ceea ce personal nu mi sa parut asa productiv si am ales diviziunea aceasta .
Pe scurt am 6 saptamani de hipertrofie, 3 sapt de forta si 1 sapt de deload . Antrenamentul in sine e high volume, dar de fiecare data cand incep un nou “bloc”, plec cu un volum relativ redus si adaug saptamanal serii/greutate pe durata primelor 3-4 saptamani, iar pe ultimele 2 adaug si ceva la capitolul “metabolic stress”, supersets, drop sets, trisets sau incerc sa variez tempo-ul anumitor miscari incat sa rezulte intr-un stimul putin diferit. A doua chestie foarte importanta pe care am schimbat-o a fost clasicul split pe 7 zile. Acum ma antrenez 2 on 1 off, fara sa tin cont ca e weekend, luni sau orice alta zi a saptamanii si in general in decursul a 8 zile am lucrat de 2 ori fiecare grupa.

5. Consideri ca este importanta folosirea unor greutati mari pentru a creste in masa musculara?

VILI: Depinde ce anume intelegem prin greutati mari. Scopul principal ar trebui sa fie overloadingul progresiv si dupa cum am mentionat mai sus cu privire la periodizare, scopul saptamanilor de forta este sa reusim sa folosim greutati mai mari (mechanical tension), dar pe un range de repetari dedicate hipertrofiei (8-12 mi se pare ideal, desi de obicei ma opresc la 10). Avem nevoie de greutati imense? Absolut NU, avem insa nevoie de greutati progresive? Cu siguranta!

6. Ce ne poti spune despre cardio? Cat, cum, de cate ori si de ce? 

VILI: Ador sa fac cardio, nu stiu cati ma urmariti pe instagram, acolo postez cel mai des, dar am ramas chiar si acum 10 saptamani postcontest cu 6 sesiuni pe sapt de 45min cardio.
Acum in offseason, 6 cateodata 5 sesiuni pe saptamana (pe stomacul gol mereu), inclinatie 9 si viteza 5.5km/h (130bpm constant).
In pregatire in general am facut cardio doar pe zilele low carb cate 20-40min progresiv (pe cat priveste 2018), anul trecut spre final de pregatire am folosit si HIIT, pe o bicicleta de spinning si a fost demential (mai ales ca vorbim de sesiuni de 12-15min).
Eu recomand cardio cu draga inima, pe langa multitudinea de beneficii pe care le stim cu totii, nimic nu se compara cu senzatia aia fresh dupa o sedinta de cardio pe stomacul gol. Pur si simplu te pregateste pentru ziua ce urmeaza.

7. Cum arata dieta ta in aceasta perioada? Cum se schimba aceasta in timpul pregatirii competitionale?

VILI: Acum sunt in offseason , si ma invart undeva la:
  • 250 g proteina
  • 650 g carbs
  • 40 g fats (minimal fat, pentru a putea tine carbo cat mai sus)
In prep, imi e suficient sa schimb pe 1 zi low si 1 zi high, cu cardio doar in ziua de low carb si pur si simplu incepe nebunia. Pana pe la 4 weeks out am mers cu aceasta metoda, cantitatile fiind 460 g carbs on a highday si undeva la 130 on a low day.

8. Care sunt alimentele preferate in perioada competitionala? Dar in off-season?

VILI: Pai principalul aliment, fie in off-season, fie in prep, dupa cum v-am obisnuit, sunt binecunoscutele mele WAFFLES din faina de ovaz si albus. Nu ma plictisesc de ele, le ador pur si simplu. Oricum eu mi-am ales alimentele in baza mai multor criterii (cum le diger, cum ma simt dupa ele, daca sunt balonat, daca ma simt plin, daca imi da satietate, daca ma trezesc a doua zi plin de apa), si in offseason-ul trecut si in pregatirea pentru Semtex am tot imbunatit aceste alegeri si am ramas cu ce putem numi acum “alimente preferate”. In general acum in offseason merg pe clasicele combo-uri:
  • Pre workout: vita basmati sparanghel / sau crema de orez cu o cupa de izolat sau hidrolizat.
  • Post workout: pui basmati broccoli / pui cartof alb sparanghel sau unul din preferatele mele cereale / lapte migdale / 2 cupe izolat.

9. Care sunt cele mai importante suplimente in opinia ta si de ce? 

VILI: Avand in vedere ca traim intr-o societate unde mancarea, ce “inflameaza”, e the name of the game, cred ca orice din categoria: antioxidanti / antiinflamatoare merita un ochi. As recomanda: Vitamina C, Omega 3, un complex de multivitamine sau multiminerale, pribiotic (daca sunt probleme cu flora) si eventual o proteina din zer si un Glucose disposal agent (optional).

10. Cu totii avem idoli si modele. Care sunt culturistii tai preferati din Romania, dar si din afara tarii?

VILI: Idolul absolut nu poate fi altul decat Arnold, insa sunt si un mare mare fan Phil Heath si chiar regret ca si-a pierdut titlul anul acesta. Charles Clairmonte iarasi e unul din preferatii mei, si Mahmut Irmak are iarasi un fizic exceptional, din ce imi vine acum in cap. Iar in Romania, mai old school cu siguranta Petru Ciorba, Virgil (Dumnezeu sa il ierte) si de actualitate, Vili Savescu cred :)!

11. Pe ce retele de socializare te pot urmari cititorii nostri, pentru a afla mai multe despre tine? (aka unde vrei sa iti dea lumea follow)

VILI: Guyz, cel mai mult sunt activ pe instagram, @vilisavescu, si acolo postez zilnic mese, story-uri, cate ceva despre antrenamente si orice detalii mai pot eu adauga. De asemena am o pagina de facebook unde nu sunt tocmai foarte activ.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here