Unul dintre principalele obiective asumate de Romanian Aesthetics este promovarea culturistilor din Romania. Continuam astfel seria noastra de interviuri, stand de data aceasta de vorba cu Lorenzo Abbiuso!

1. Cine este Lorenzo Abbiuso?

Lorenzo: Bună tuturor! Numele meu este Lorenzo, m-am născut în Italia, unde am terminat studiile de matematică/informatică. Tata este italian, iar mama este româncă, ceea ce mă face pe jumătate român. M-am născut pe data 9/03/1992, deci am 26 de ani.
Fac sala din 2008 și concurez la categoria Men’s Physique din 2015.

2. De ce ai ales sa te muți în România?

Lorenzo: România a fost mereu o țară cu sportivi de tot respectul, apreciez acest aspect, mai ales in ceea ce priveste culturismului, sunt de parerea ca Romania este o țară mai deschisă la minte către sportul asta.
Cu toate ca si in Italia au inceput sa se mobilizeze in sectorul asta, sunt de parerea ca Romania este in continuare mai avansată, lumea în sportul asta este mai deschisa la minte.

3. Ce ne poți spune despre motivația ta? De unde vine aceasta? 

Lorenzo: De mic am fost anti-sport, detestam tot ce inseamna mișcare și îmi petreceam zilele în fata calculatorului mancand junk food non-stop. Am fost corigent de numărate ori la Educație Fizica. Ma aflam la o vârsta fragedă, eram tânăr și precum toți știți, copii la vârsta aceea mereu țintesc subiecții cei mai slabi, iar eu, din păcate, eram unul dintre ei. Ma jigneau, își băteau joc mereu de mine, tot felul de răutăți!
„Lorenzo, esti un scârbos! Nu o sa ai niciodata o prietena.” 
„O să mori singur sau înecat în mâncare!” 
Lucruri de genul ăsta. Ultimul episod pe care l-am acceptat a fost atunci cand o fostă colegă a aruncat pe jos o felie de pizza … si uitându-se către mine: „mananca de aici, obezule!”
Din momentul acela am spus STOP. M-am apucat de sala, am început sa țin dieta, am eliminat jocurile online din viața mea și încet-încet am dovedit tuturor că sunt mai mult decât credeau ei! Oamenii care își băteau joc de mine acum au ajuns sa ma întrebe cum am reușit, pentru ca și ei vor. Funny, nu? Grasul scârbos, corigent la Educație Fizica, a ajuns sa fie antrenor personal și concurent la Men’s Physique.
Acum nu mai trebuie sa dovedesc nimanui nimic, doar mie! Urăsc sa stau pe loc, urăsc sa stagnez, lucrez constant și evoluez pentru a fi cu un pas înainte in fiecare zi care trece. Stiți vorba aia? Look in the mirror, that’s the only opponent you have!

4. Cum arată programul tău de antrenament? 

Lorenzo: Nu am un program specific, imi place sa lucrez fiecare grupa musculară o data sau de doua ori pe săptămână, cand vine vorba de grupele deficitare.

5. Consideri că greutatea folosită este mai importantă decât execuția controlata? Ce tip de tehnici și abordări folosești în antrenamentul tău? 

Lorenzo: Greutate folosită este direct proporționala cu experiența pe care o ai în sala de sport. Sunt de părerea ca înainte de a încarcă bara cu greutăți, trebuie sa știi modul corect de execuție al exercițiilor de culturism. Bodybuilding-ul nu este un sport făcut din ego. Lift smart, not just heavy! 
Daca un sportiv calculat, cu experiență și cap, poate sa impingă la piept 200 de kg, executând exercițiul in mod corect, nu vad de ce ar trebui sa împingă 100 de kg. Dacă poți, fă-o, dar cu cap! Dacă ești nou, sfatul meu este sa înveți înainte mișcările de baza, fără greutăți excesiv de mari încât sa te accidentezi. Personal îmi plac antrenamentele cu superseturi, drop seturi, gigant seturi, tot ce inseamna pompare maxima. Dacă nu simt ca îmi explodează muschi în ziua respectiva … nu mă simt satisfacut!

6. Ce ne poți spune despre dieta ta? 

Lorenzo: In momentul de fata sunt antrenat de Chera Marius și folosesc protocolul lui de pregatire. Am 6-7 mese solide pe zi. Ciclizez carbohidrații și sunt atent la schimbările fizice pe care le am, în funcție de asta pot avea de exemplu 2 zile consecutive de high carb, una de low sau una high carb, una low.
Schimb sursele de proteina constant, mănânc somon, cod, păstrăv, vită, pui si curcan.
Grăsimile provin majoritatea din uleiuri, avocado, oua, nuci, carne roșie si peste.
Carbohidrați sunt din ovaz, cartofi dulci, cartofi albi, orez alb, fructe etc. Fiecare sursa de carbohidrați este folosita într-un specific mod si în anumite zile.
Nu prea fac cheat meal-uri, nu cred în mitul asta. Cheat meal-ul, sa zicem, este doar o pauza psihica, de la regimul plictisitor sau pur și simplu un mic răsfăț meritat. Te poți încarcă foarte bine și cu clean carbs. 🙂
Arderile nu încetinesc, iar metabolismul nu ți se va reporni dacă te îneci in junk food o zi sau doua, vei face doar retenție de apa, STOP!

7. Crezi în folosirea suplimentelor?

Lorenzo: Cred în fosirea corectă a suplimentelor! Bază rămâne mereu alimentația, iar dacă este loc de ceva ajutoare … de ce nu? Pe mine personal m-au ajutat mult pre-workout-urile, mai ales în perioada de pregătire când nivelul de energie este scăzut.
Proteinele iarăși mi-au dat o mana de ajutor. Când ai peste 300 grame de proteine pe zi de mâncat, o cupa sau două de proteine chiar iti ajuta viață! :))
Folosesc creatina, aminoacizi, BCAA, multivitamine, omega 3 si alte suplimente.
De exemplu, dacă am retentie de apa, recurg la plante naturale diuretice. In concluzie, suplimentele dacă sunt folosite cu cap te pot ajuta putin, dar nu fac minuni și nu te vor transforma în Mr. Olympia peste noapte. Alimentație, odihna, antrenament si abia apoi suplimente!

8. Care sunt lucrurile pe care ți-ai fi dorit sa le știi atunci când ai intrat pentru prima data în sală? 

Lorenzo: Faptul ca nu suntem superman. Am avut o grămadă de accidentări la sala, una dintre cele mai grave a fost în 2010: împingeam la piept și greutatea find, pe atunci, foarte prea mare pentru mine, nu am reusit sa asez bine bara pe suport. Au fost suficiente 70 de kg ca să îmi rup complet humerusul stang în 3 locuri, sa îmi fracturez cotul și sa îmi pierd jumatate din sensibilitate antebratului.
Am învățat din greșeli, iar acum port o tija de titan cu 6 suruburi și am o cicatrice pe tot brațul stâng.
Genunchiul drept a suferit de la ego lifting-urile pe care le-am făcut; am tendonul de la mana dreapta tăiat, mai precis de la degetul mic, alta cicatrice si acolo.
Am suferit o gramada de accidentări, ma aflu tot aici, la fel de motivat sau poate chiar mai mult, dar un lucru vă zic: suntem făcuți din carne și oase, nu suntem Wolverine sa ne regeneram cum și când vrem!

9. Sfaturi pentru începători?

Lorenzo: Fiți calculați, aveți răbdare! Daca v-ati ales sportul asta, sau mai bine zis stilul asta de viață, ati făcut o alegere bună. Aici nu este vorba doar de a-ți creste mușchii! Aici veți învață cu adevărat cine sunteți și de ce sunteți capabili!
Disciplina si sacrificiile fac parte din procesul asta, o sa învățati sa apreciați lucrurile pe care, poate, inainte nu le-ați observat.
Un lucru pe care l-am învățat din stilul asta de viață este sa crezi în tine, nu lasă pe nimeni sa iti spună ce poti sa faci cu viața ta. Tu ești stăpân pe tine, tu te-ai disciplinat, tu ai făcut toate sacrificiile alea, nu ei, TU!
Indiferent ca vrei un anumit job, un anumit lucru, o iubire sau orice altceva vrei tu, sala m-a învățat ca dacă nu crezi în tine, nu ești disciplinat si nu esti dispus sa faci un minim de sacrificii, nu vei obține nimic!
Lucrurile mărunte te fac om de valoare, dacă tu vrei sa devi Mr. Olympia într-o zi, sa știi ca o masa ratată poate sa te facă campion sau nu. Disciplină și perseverența sunt ingredientele principale pentru realizările din viață!

10. Pe ce rețele de socializare te pot urmări cei interesați sa afle mai multe despre tine?

Lorenzo: Pe facebook Lorenzo Abbiuso sau pe instagram @lorenzo_abbiuso_official!

 

Vrei sa ne sustii? Comanda articolele noastre vestimentare pentru a reprezenta familia! Romanian Aesthetics functioneaza prin sustinerea ta!

No Products Found

Lasă un răspuns!