Astazi vorbim putin cu Mauro Schifano Portes, unul dintre cei mai cunoscuti si iubiti culturisti din Romania! Fun fact: Mauro a fost primul care a dat share la pagina de facebook Romanian Aesthetics, ii multumim din nou pentru sustinerea lui pe aceasta cale!

1. Cine este Mauro? Cum te-ai descrie cuiva care aude pentru prima data numele tau?

Mauro: Numele meu este Mauro Schifano Portes. Am 24 de ani. Sunt nascut in Italia, dar sunt pe jumatate dominican (din partea mamei). Am 173 cm inaltime, 97-100 kg in off-season, 75 – 80 kg contest. Am venit in Romania cu familia in anul 2003. Am frecventat atat gimnaziul, cat si liceul aici, asta fiind motivul pentru care cunosc limba si literatura Romana. De asemenea sunt vorbitor al altor 3 limbi, acestea fiind italiana, spaniola si engleza.

2. Cum a inceput toata pasiunea ta pentru culturism?

Mauro: Pasiunea mea pt culturism a inceput in 2013 cand am intrat pentru prima data intr-o sala de culturism cu obiectivul de a-mi intari musculatura coapsei drepte, in urma unei accidentari provocate in timpul unui meci de fotbal, fotbalul fiind primul meu sport de performanta. Pe tot parcursul anului 2013 am frecventat sala cam 4 sau 5 luni, incepand cu adevarat si fara pauza culturismul de abia din anul 2014.

3. De unde a venit decizia de a incepe sa concurezi?

Mauro: In realitate, decizia de a concura nu a fost luata de catre mine, ci de catre patronul salii unde ma antrenam in anul 2014, insa decizia de a continua sa urc pe scena a fost categoric luata de mine. A fost dragoste la prima vedere. Am stiut ca sunt facut pentru scena si asa a si fost.

4. In ce federatii ai concurat pana acum si la ce categorii? Care sunt principalele diferente?

Mauro: Pana in prezent am participat atat la IFBB, cat si la PCA, dar si la concursuri private. Diferenta dintre ele este minora, cel putin la categoria mea. Cel mai greu concurs la care am participat a fost la PCA, unde am concurat pe aceeasi scena alaturi de campioni IFBB, ca de ex Mr. Olympia amatori sau castigatorul Arnold Classic amatori.

5. Ce planuri ai pentru viitor, cand te vom vedea data viitoare pe scena?

Mauro: Anul viitor voi concura cu siguranta si o voi face pe scenele IFBB, cu scopul de a imi castiga cardul de profesionist si la aceasta federatie, la categoria Mens Physique.

6. Stiu ca ai avut cateva accidentari de-a lungul timpului. Ce ne poti spune despre acestea?

Mauro: Aici intervine ignoranta omului. Luati-va antrenor, macar o perioada pentru a invata executia corecta. Nimeni nu s-a nascut invatat, nu este nicio rusine sa fi ajutat. Atat practic, cat si teoretic. Te va ajuta sa progresezi mai rapid si mai sigur, evitand accidentari nedorite. Daca nu iti permiti un antrenor, am cateva sfaturi pentru a evita posibile accidentari:

  • Incalzeste-te corespunzator.
  • Foloseste greutati care iti permit sa executi miscarea completa si corecta.
  • Foloseste-te de exercitiile clasice, ci nu de cele complicate si nefolositoare pe care le vezi pe social media.

7. Cum arata programul tau de antrenament in acest moment? Ce tehnici folosesti, pe ce principii te bazezi?

Mauro: Programul meu de antrenament arata asa:

  • Ziua 1 – piept si spate
  • Ziua 2 – picioare
  • Ziua 3 – umeri si brate

Combin cate 2 exercitii de baza si cate 2 exercitii de izolare per grupa musculara. Nu fac mai mult de 3 serii, iar repetarile incerc sa le duc pana la epuizare.

8. Consideri ca este importanta folosirea unor greutati mari pentru a creste in masa musculara?

Mauro: Cu siguranta nu, nu este necesara folosirea greutatilor mari pentru a creste in masa musculara!

9. Ce ne poti spune despre cardio?

Mauro: Cardio este necesar atat in pre-contest cat si in off-season. Desigur, timpul de efort difera intre ele.

10. Cum arata dieta ta in aceasta perioada? Cum se schimba aceasta in timpul pregatirii competitionale?

Mauro: Dieta mea este formata din 260 gr proteina, 200 gr carbohidrati si 70-80 gr grasimi.

11. Ce abordare folosesti in peek week pentru a te incarca inainte de concurs?

Mauro: Dupa 3 zile de descarcare incep incarcarea tot pe 3 zile, avand 9 mese/zi formate din orez basmati, cartofi dulci, piept de pui, vita / somon si sparanghel. In cele 3 zile de incarcare scad treptat cantitatea apei urmand administrarea diureticelor. De asemenea sodiul va scadea treptat in cele 3 zile de incarcare. Specific ca in cele 3 zile de incarcare nu fac nici un fel de antrenament. In functie de cum ma prezint (fizic) decid daca in ultima seara, respectiv dimineata zilei de concurs, voi consuma renumitul “cheat before contest”.

12. Care sunt cele mai importante suplimente in opinia ta si de ce?

Mauro: In realitate, daca avem un plan alimentar bine pus la punct, nu am avea nevoie de majoritatea suplimentelor de pe piata actuala. Acestea sunt cele 4 suplimente care le recomand:

  • krill oil,
  • creatina,
  • citrulina,
  • beta alanina.

In cazul in care nu avem un plan alimentar bine pus la punct, astfel incat nu putem sa completam necesarul, atunci recomand aceste 3 suplimente (pe langa cele mentionate mai sus):

  • leucina,
  • proteina
  • carnitina.

13. Cu totii avem idoli si modele. Care sunt culturistii tai preferati din Romania, dar si din afara tarii?

Mauro: Culturistii mei preferati din Romania sunt:

  • Categoria Grea: Dan Cristian, Marius Chera si Raul Maghiar.
  • Categoria Sport / Muscle Model  Dragos Syko, Andrei Deiu.

Culturistii mei preferati straini sunt :

  • Categoria Grea: Dexter Jackson
  • Categoria Classic: Ruff Diesel
  • Categoria Men’s Physique: Brandon Hendrickson
  • Categoria Muscle Model: AJ Ellison

14. O predictie pentru Mr. Olympia 2018?

Mauro: Top-ul meu la Mr. Olympia 2018:

1. Phil,
2. Dexter,
3. Ramy,
4. Bonac,
5. Roelly!

15. Pe ce retele de socializare te pot urmari cititorii nostri, pentru a afla mai multe despre tine?

Mauro: Atat pe IG: pcapro_mauroschifano
Cat si pe FB: Mauro Schifano Portes

Mauro este, de asemenea, antrenor personal recomandat de Romanian Aesthetics. Puteti vedea serviciile oferite de acesta, cat si preturile, intrand aici: MAURO ANTRENOR PERSONAL!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here