Romanian Aesthetics are misiunea de a promova culturismul si practicantii acestui stil de viata in Romania. Stam de data aceasta de vorba cu Sergiu Sabou, pentru a afla mai multe despre pasiunea lui, culturismul, tehnicile de antrenament folosite si dieta abordata!

1. Salut, Sergiu! Spune-ne mai multe despre tine, pentru cei care aud prima data numele tau!

Sergiu Sabou: Salut! M-am nascut in Satu-Mare si in momentul de fata locuiesc in Satu-Mare, iar peste o luna voi implini varsta de 30 de ani. Practic culturismul de la varsta de 15 ani, participand la doar cateva luni de antrenament la primul meu concurs, urmate de multe altele atat in tara, cat si in strainatate. In momentul de fata am aproape 3 ani de cand n-am mai concurat, axandu-ma mai mult pe un stil de viata sanatos.

2. Cum arata o programul tau de antrenament?

Sergiu Sabou: Programul meu de antrenament in momentul de fata este unul basic, antrenand fiecare grupa musculara o data pe saptamana, exceptie facand gambele si abdomenul, pe care la antrenez de 2 ori pe saptamana. Folosesc un volum de antrenament mediu catre mare (aproximativ 15-18 serii pentru grupele mari si 9-12 pentru serii la grupele mici, 3-4 serii pe exercitiu) si o intensitate medie catre mare cu un numar moderat de repetari (aproximativ 8-12 repetari pentru trenul superior si 10-15 pentru trenul inferior), ducand totusi fiecare serie pana la epuizare. Programul meu saptamanal arata in felul urmator:
  • Luni-  pectorali, abdomen
  • Marti – dorsali
  • Miercuri – cvatriceps, gambe
  • Joi – deltoizi, trapezi, abdomen
  • Vineri – biceps, triceps
  • Sambata – femurali, gambe
  • Duminica – pauza
Efectuez inainte de antrenamentul cu greutati 7-8 minute de cardio si la sfarsitul antrenamentului inca 30 de minute.

3. Ce ne poti spune despre dieta? Ce tip de abordare folosesti?

Sergiu Sabou: In momentul de fata urmez o dieta vegana, ce consta in legume, quinoa, fulgi de ovaz, in special cele verzi, miere si fructe, ulei de masline extravirgin, fasole, avocado, alte leguminoase si soia, consumate ca si cantitate in ordinea enumerata.

4. Cand vine vorba despre antrenament, consideri ca greutatea folosita este mai importanta decat executia controlata? Ce tip de tehnici si abordari folosesti in antrenamentul tau?

Sergiu Sabou: Niciodata nu am fost adeptul folosirii unor greutati foarte mari. Executia a fost tot timpul stricta. Acest lucru m-a ferit de accidentari si este singurul mod in care chiar poti izola cu adevarat miscarea, sa simti cu adevarat muschiul lucrand, arsura aceea placuta … cunoscatorii stiu despre ce vorbesc.

5. Ce ne poti spune despre motivatia ta? De unde vine aceasta?

Sergiu Sabou: De mic am fost foarte ambitios si imi placea sa fac sport de orice fel, plus eram ambitios in orice domeniu, nu doar in sport. Unchiul meu se antrena pe vremea cand aveam doar cativa anisori si avea un corp de invidiat, citea tot felul de reviste de culturism si se uita la tot felul de filme cu Arnold, Van Damme etc. De acolo cred ca vine, fiind mult in preajam lui:)). Mi-a placut de asemenea mereu sa fiu apreciat pentru fizicul meu.

6. Ce lucruri ti-ai fi dorit sa stii atunci cand ai intrat pentru prima data in sala? Care sunt principalele mituri de care te-ai lovit?

Sergiu Sabou: Primul lucru sa am mai multa rabdare. Doi: sa nu mai mananc cantitati industriale de proteina. Si cand spun asta nu ma refer la shake-uri proteice, ci la carne, oua, lactate etc. Multi cred ca daca vor consuma mai multa proteina vor fi mai definiti sau vor creste mai mult in masa musculara, ceea ce este total gresit, iar in timp indelungat are efecte negative asupra sanatatii. Si trei: sa nu ma antrenez asa mult. Trebuie sa avem grija de corpul nostru si sa nu abuzam de el in niciun mod. Cu cat mai mult nu inseamna si cu atat mai bine!

7. Pe ce retele de socializare te pot urmari cei interesati?

Sergiu Sabou: Pe facebook cu numele Sergiu Ilie Sabou si pe instagram cu numele @sabou.sergiu!

 

Vrei sa ne sustii? Da un SHARE!
Romanian Aesthetics functioneaza prin sustinerea ta!

No Products Found

Lasă un răspuns!