1. Cum a inceput toata aceasta pasiune pentru tine? De unde a pornit totul?

Vlad: In primul rând as vrea sa mulțumesc comunității pentru aceasta oportunitate. Ma numesc Bozomala Vlad, am 23 de ani și locuiesc in Năsăud. Totul a început pentru mine in momentul când am renunțat la prima mea mare iubire, la handbal, pe care l-am practicat 7 ani la nivel de performanța. Trebuia sa mențin un stil de viața activ, iar cea mai atractiva opțiune era sala de forța. După aproximativ 5-6 luni de antrenamente am realizat ca am început sa ma îndrăgostesc de sportul cu greutăți și am căutat sa îmi aprofundez cunoștințele atat pe plan nutrițional, cât și al metodelor de antrenament.

2. Ce te-a facut sa-ti doresti sa concurezi?

Vlad: După putina vreme am cunoscut pe cineva care concura la Men’s Physique și am început sa ma antrenez cu el. Aceasta m-a sfătuit sa concurez pentru ca spunea ca am potențial. Mi-a suras ideea dar nu credeam ca sunt suficient de pregătit, dar in cele din urma m-a convins . Mi-a pus bazele a ce înseamnă o pregătire de competiție și in 12 săptămâni am urcat pe scena Tiger Classic. A fost o experiența extraordinara pentru mine, rămânând impresionat profund și îndrăgostit de scena.

3. Cum arata programul ta de antrenament?

Vlad: Antrenamentul meu e structurat așa:

  • Ziua 1: Pectorali & Gambe
  • Ziua 2: Biceps femural & biceps
  • Ziua 3: Coapse
  • Ziua 4: Pauza / Cardio / Abdomen
  • Ziua 5: Spate
  • Ziua 6: Umeri & Triceps
  • Ziua 7: Pauza

4. Care sunt principalele tehnici de antrenament pe care le folosesti?

Vlad: Baza antrenamentului meu, de unde am început cu adevarat sa progresez, a fost pusa de actualul meu antrenor, Marius Chera, și se bazează pe un volum ridicat, unde implementez tehnici de antrenament in funcție de obiectiv (dropset, superset, serie-gigant, rest / pause, etc), dar la baza au stat mereu „greutățile mari”.

5. Cat de importanta este intensitatea pentru tine? Dar volumul? Care dintre ele crezi ca este mai importanta in antrenamentele tale?

Vlad: Personal am remarcat ca anumite grupe de mușchi răspund diferit fata de altele, de aceea cred cu adevărat in antrenamentul „instinctual” și in a-ți asculta corpul. De exemplu, unele grupe răspund mai bine la intensitate mare de tip „heavy duty”, iar altele la un volum ridicat, uneori implementând tehnici de antrenament.

6. Ai nevoie sa te antrenezi folosind greutati foarte mari pentru a creste in masa musculara?

Vlad: Da, cred 100% ca e nevoie de greutăți mari pentru a progresa, condiția fiind ca forma de execuție sa rămână corecta. Acestea au stat și vor sta la baza dezvoltării musculare. Dacă ne uitam in istoria sportului nostru, oamenii care au avut un mare impact (Ronie Coleman, Dorian Yates) aveau la baza acest principiu.

7. Cat de des faci cardio? Ce parere ai despre cardio pe stomacul gol?

Vlad: Momentan sunt in pregătire și mai am doua săptămâni pana la SEMTEX GRAND PRIX, unde voi participa ca junior, iar rutina mea de cardio e: 30 min pe stomacul gol, iar dacă a fost nevoie am mai implementat și seara 15-20 min. Cardio pe stomacul gol a dat cele mai multe roade pe corpul meu, confirmându-mi astfel și validitatea studiilor care i-l considera cel mai eficient.

8. Ce tip de cardio preferi si de ce?

Vlad: Prefer mersul alert la un puls de 130-140 bpm. In trecut am făcut și HIIT, dar am renunțat din cauza ca, de la o perioada, corpul nu mai reușea sa lucreze la intensitate maxima din cauza deficitului caloric și a oboselii. Un alt factor pe care l-am observat a fost ca ma accidentam ușor si ca am pierdut volum pe picioare ceea ce nu s-a întâmplat in cazului celui „classic”.

9. Sa trecem la dieta, cum arata aceasta pentru tine intr-o zi obisnuita?

Vlad: Urmez o dieta hipocalorica cu un conținut ridicat de proteine și un nivel scăzut de carbohidrați și grăsimi. Consum zilnic albusuri, avocado, peste alb, cartof dulce, vita, somon și nelipsitul piept de pui.

10. Ce suplimente folosesti si consideri ca sunt importante in culturism?

Vlad: Momentan folosesc un complex de vitamine și minerale, omega 3, BCAA, Glutamina, Hidroizolat proteic și cel mai important pentru mine pre-workoutul.

11. Ce sfaturi le-ai oferi celor care ne urmaresc si isi doresc sa creasca in masa musculara intr-un timp cat mai rapid?

Vlad: Personal, le-as recomanda sa înceapă prin a-și pune la punct alimentatia, asta însemnând a mânca curat și inteligent, mai ales in offseason, iar după sa se antreneze intens și eficient, și mai ales sa se odihneasca suficient. Dacă își permit, le recomand un antrenor cu experiența in domeniu, care sa le pună bazele, iar apoi sa aprofundeze și sa se imbunătățeasca cât mai mult.

12. Care este motivatia ta? Ce culturisti din Romania urmaresti si admiri?

Vlad: Motivația mea este dorința interioară de autodepășire, o nevoie interiora de progres continu, iar mai apoi este un vis pe care-l am din copilărie și sper sa-l îndeplinesc anul acesta și anume sa devin campion. Cel pe care-l admir e antrenorul, mentorul și prietenul meu … Marius Chera.

13. Ce parere ai despre culturismul din Romania?

Vlad: Consider ca la nivel național avem culturiștii valoroși cu un potențial mare și foarte mare, care sunt sigur ca in timp vor confirma prin mai multe titluri „PRO” câștigate.

14. Unde te pot urmari cei interesati sa afle mai multe despre tine? Pe ce retele de socializare esti activ?

Vlad: Ma găsiți pe Facebook: Bozomala Vlad și cel mai activ pe Instagram: @bozomala_vlad 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here